Lad gulvafsliberne bruge den tid, som det kræver

Det har aldrig givet et godt resultat at presse et arbejdende folk til at udføre deres arbejde.

Bevares, der er forskel på, om man har travlt, og om man er stresset, for der er jo nogle mennesker, der lever bedst med, at der er en deadline, der ånder en lige i nakken, så de kan få noget fra hånden.

Men hvis man er et firma, der skal udføre en arbejdsopgave – såsom netop en gulvafslibning – så ved man som regel også, hvor lang tid den opgave kommer til at tage, og man vil jo også gerne vise kunden, at vedkommende får noget for pengene.

Så her er der ingen spildtid: Man laver den opgave af en gulvafslibning i den periode, som man har fortalt, at man kan klare det under.

Så giver man måske sig selv lidt mere tid at løbe på, når man forklarer om tidshorisonten, så man ved, at man kan nå at lave et kvalitetsarbejde; specielt hvis der lige skulle komme uventede forudsætninger i vejen, som man skal tage sig af.

Læg ikke unødigt pres på gulvafslibningen

Når gulvafslibningsfirmaet så har forklaret om den tidshorisont til kunden, så er det her, at man takker ja til det tilbud under de betingelser.

Skulle firmaet blive færdige før tid med et (mindst) lige så flot resultat til følge, så er det bare godt.

Men det hjælper på ingen måde, hvis man som kunde alligevel begynder at lægge pres på, at firmaet skal blive hurtigere færdige.

Det kan godt være, at du som kunde opdager, at du skal bruge det gulv før tid, men det er bare ikke så heldigt, hvis opgaven med gulvafslibningen, efterbehandlingen og hviletiden ikke er færdig.

For så bliver det ikke godt at bruge gulvet før tid, og man kan blive nødt til at starte forfra med nogle af leddene – og så tager det endnu lettere tid.

Man skal være velkommen til at spørge, om de kan være færdige førend forventet, men man skal ikke presse på for, at det skal komme til at ske.